locatoweb

Sicilia - partiamo per il mondo

Autor: Robert
12. červen 2015
Zobrazení: 2075

sicilie etnaJe to tak. Už za chvíli jedeme do světa a tak jsem se rozhodl odpovědět na dotazy kudy, kam, jak proč a jak jsme to celé "naplánovali". Rovnou dopředu píšu, že já jsem toho moc nenaplánoval, mě to nebaví, já to neumím a asi se to už nenaučím. Nicméně aspoň nějaké záchytné body jsem musel akceptovat a vzhledem k počasí za to snad budu i rád. Mimochodem, přidala se jedna zajímavá věc, kterou jsem si před půl rokem neuvědomil. Bubáci.

Ano. Bubáci, Mumáci, uprchlíci, utečenci, bojovníci Islámského státu. To je něco, s čím jsem před půl rokem nepočítal, nějak mě to prostě nenapadlo. Ukolébán svým klidným konzumním životem bez jakéhokoli nepřítele, obklopen blahobytem a relativním klidem jsem si naivně myslel, že to bude stejné i tam, na Sicílii. Sledování sdělovacích médií všeho druhu mě však postupně vyvedlo z omylu - nebude to tam zřejmě taková idylka, jak jsem si představoval.

Podívejme se třeba sem, na toto video.

Ale to už teď asi nevyřeším, necháme se prostě překvapit.

Jak už bylo v původním plánu (a jak už jsem tu někde psal), rozhodli jsme se, že nepojedeme celou Itálií po vlastní ose a zvolili jsme trajekt. Trajekt, který vyjíždí z Janova - jezdí v podstatě každý den a za 21 hodin je v Palermu. Do Janova se chceme dostat třetí den od odjezdu - no teď, po zaplacení už i musíme. A tak bychom tedy chtěli jet po dálnici ze Zlína směrem na Gratz a Klagenfurt. Když to půjde dobře, chtěli bychom dojet až k Faaker See. Když to dobře nepůjde, Hanka má několik typů na kempy mezi Gratzem a Klagenfurtem, takže snad o nás bude postaráno.

Další den bychom chtěli dojet až k Lago di Garda. No a pokud to půjde dobře, třetí den jsme v Janově, odkud by měl v 9 večer vyjíždět trajekt. Trajekt jsme si rezervovali tady, úplně bez problémů, je nutné zadat všechny potřebné údaje (datum odjezdu, počet osob apod.), systém vám nabídne možnosti a ceny, vy si vyberete a hotovo. Na závěr zaplatíte kartou a mailem vám dojde potvrzení o rezervaci s tím, že lístky bude možno si vyzvednout na místě. Samozřejmě taková rezervace nutná není, jenom tím vyvstává riziko, že v daný den nebude na trajektu místo a museli bychom čekat.

Co se týče výpovědní doby rezervace nebo vrácení peněz, po tom, co jsme se dozvěděli v podstatě žádná možnost vrácení peněz není, nestihnete-li tedy trajekt v určený čas, zaplacená částka propadne. i to byl jeden z důvodů (druhý byli Bubáci), proč jsme se rozhodli zaplatit jenom jednu cestu směrem do Palerma a zpáteční lístek si koupíme až tam. Teda aspoň doufám.

sicilie ennaDalší věc, kterou bylo nutno vyřešit, je horko. Dle mých informací se může na Sicílii teplota v červenci klidně vyšplhat na 45 stupňů a nevím, jak vy, ale mně takové vedro už nedělá dobře. A už vůbec ne několik dní po sobě, včetně horkých večerů a nocí. Bylo tedy rozhodnuto, že si na Sicílii zajistíme nějaké klimatizované ubytování. Po letmém pohledu do mapy se mi zalíbilo město Enna, ležící asi 1000m nad mořem. Nejen, že se zdá, že by z něj mohl být pěkný výhled, ale taky je trochu výš a hlavně mají klimatizované pokoje. A dojezdová vzdálenost je skoro všemi směry do 150km, nemusíme se tedy trmácet s věcmi po celé Sicílii, po kempech a ubytováních, ale můžeme si výletničit pěkně polehku. No snad se tento koncept osvědčí...

Ubytování jsme si zamluvili přes Booking.com, rezervace ubytování přes internet po celém světě. Opět v pohodě, našli jsme si termín, město Enna na Sicílii a už si jenom prohlíželi nabídky. Každá nabídka ubytování obsahuje přesný popis co je v nabídce, včetně fotografií a doporučení jiných lidí, kteří na místě už byli. Je dobré si přečíst, jaké jsou možnosti storna, protože ty se můžou u různých ubytování lišit. My máme možnost ještě 3 dny před příjezdem rezervaci zrušit bez penále. Dlužno ještě říct, že zatímco trajekt jsme museli zaplatit kartou hned, při výběru ubytování jenom došlo potvrzení a žádná platba nebyla nutná ani se peníze na kartě nijak nezablokovaly - vše tedy proběhne až po našem příjezdu na místě. Příjemné.

No a kam na Sicílii? Nemáme žádné vyhraněné požadavky (kromě Corleone a Etny) a vše bude záležet na aktuálních podmínkách. Nějakou představu máme, ale jak občas s oblibou říkám: "Nemusí nutně být významná." Prostě uvidíme, až dojedem do Palerma, kde se mimochodem musíme stejně po trajektu na jednu noc ubytovat v kempu, co se nám bude chtít na druhý den. Neumím si moc představit ani krajinu, ani lidi, cesty, moře, prostě nic a tak se každý den rozhodneme podle chuti, mapy, počasí a aktuálního stavu zachvácení krajiny Bubákama, kam se podíváme další den. Každopádně se pokusíme dostat i k nějakému přístavu, abych to zatmění slunce viděl na vlastní oči a pokud se podaří, podám aktuální info.

No a za 5 dní nás čeká cesta domů. Když to půjde dobře, chtěl bych zavítat na chvíli (den nebo 2) do Francie, třeba do Nice. A taky by mě strašně zajímala ta malá zemička, co je vedle švýcarska, jak se to jenom jmenuje... Lichtenštejnsko. Ale to už je všechno jenom sen, kdoví, jestli se nám po více jak týdnu ještě bude chtít někam jet.

Takže tak. Na celém výletě je pro mě tolik neznámých, že jsem nad tím přestal přemýšlet a nechám to koňovi, ten má větší hlavu. Nakonec, kdyby člověk všechno věděl dopředu, nebylo by to dobrodružství a mohl by rovnou jet s nějakou cestovní kanceláří třeba do Dubrovníku. A to s radostí přenechám jiným.

Sono pronto per partire. Buon viaggio!