locatoweb

Autor: Robert
04. červen 2007
Zobrazení: 1013

Sraz pořádaný místním klubem.
Původně jsme chtěli jet s Romanem někam jinam (Senec na Slovensku), ale znáte to, člověk míní a počasí mění...

A tak jsem přivítal nabídku zúčastnit se motosrazu, pořádaného valtickým klubem Old Peyrack. Tedy, ne že bych se chtěl účastnit nějakých monstrózních akcí a poskakovat do rytmu nějaké pološílené metalové revival skupiny, ale říkal jsem si, že nebude špatné se zúčastnit společné vyjížďky a že bych se cestou zastavil v Radějově, respektive v Lučině a okoupal se. Navíc jsem se měl na srazu setkat s členem SHOC z Brna, takže jsme ráno vyrazili.

Trochu jsem se obával, že zmoknem, protože po obloze se pořád honily mraky. Naštěstí nás déšť pořád obcházel, takže cesta probíhala docela v pohodě. Romanovi to jelo kolem 100-110km/h, což plně dostačovalo. Ještě jsme se stavili po cestě u kempu na Ostrožské na kofolu a pak už jsme jeli bez zastávky až do Valtic.

Místo srazu jsme našli bez problémů, už tu pár motorkářů bylo a taky Karlos ze SHOC s manželkou a kámošem. "Platíme," ozval se jakýsi chlapík, pravděpodobně jeden z pořadatelů. "Kolik to bude?", ptám se celkem v klidu, očekávajíc symbolickou cenu, třeba tak 20,-kč. Nevím totiž, za co bych měl platit, přijel jsem jenom na vyjížďku a pak zase pojedu domů. "Příspěvek na chudé, 150,-kč," povídá pořadatel. Hmmm.... "Z něčeho musíme zaplatit kapely." Chápu. Kapely se z něčeho platit musí, ale proč zrovna z mých peněz? Chvíli dumám, ale pak zjišťuju, že všichni zaplatili, takže bych si s nima nepokecal, takže platím taky a jdu si prohlídnout motorky.

Motorky tu byly pěkné, dokonce přijely i dvě tříkolky. Jenom jich tu bylo málo, hodně lidí totiž přijelo jenom na vyjížďku a zůstali chytře před branou. No co, dávám si aspoň párek a kofolu a chvíli kecám s brňákama. Člověk je rád, když někam jede a už tam má známé :-)

Hodinka uběhla jak voda a začínáme se řadit na projížďku. najednou je nás docela dost, myslím, že něco kolem 40-50. Nezbytné protůrování, zatroubení a jedéééém! První odbočka doleva na hlavní a zrovna jedou 2 auta. Nikdo nezablokoval průjezd, kolona samozřejmě jede slepě dál a tak auta se zuřivým troubením vjíždí mezi motorky. Taky by se jim nic nestalo, kdyby chvilku počkali, stejně když vjedou doprostřed kolony, je mizivá šance, že se jim podaří přední část předjet. Ale to jsou prostě plechovkáři....
Na dalších křižovatkách už se průjezd blokoval, takže se jelo celkem v klidu, akorát docela rychle. Občas jsem si vzpomněl na Romana, který zůstal někde vzadu - byla to jeho první projížďka v takové koloně a ještě k tomu se jelo fakt rychle, vedoucí jezdec jel často i přes 100km/h. Později jsem se dozvěděl, že ho sice hodně lidí předjelo, ale jinak byla jízda dobrá. Jelo se přes Mikulov, Horní Věstonice a Nové Mlýny do Lednice a pak zpět přes Břeclav do Valtic. Moc pěkná vyjížďka, mohl jsem se aspoň podívat na vodní plochu Nových Mlýnů, kde jsem zatím byl jenom na kole. Už se těším, až navštívím místní kemp a hlavně letní kino! Jak jsme tak jeli, mraky byly chvíli před námi, chvíli za námi a najednou i nad námi. Začalo pršet a já si říkal, jestli nemám zastavit a schovat se - jenže stejně nebylo kam. Tak jsem jel dál v dešti, moje první jízda. Kupodivu to nebyl takový problém, jak jsem si doteď myslel, ta motorka fakt může jet i za mokra! V Břeclavi nám první, rychlejší část kolony ujela a dojela do Valtic trochu dřív, my jsme si zase aspoň dali kafe z automatu na benzince. Trochu chaos, ale nakonec všechno dobře dopadlo, všichni jsme to i na mokru přežili ve zdraví a já si aspoň vyzkoušel, že jízda v dešti neznamená konec světa.

V areálu srazu jsme ještě chvíli pokecali a pak se vydali na zpáteční cestu domů. Rozloučili jsme se s brňákama a jeli směr Radějov, protože se mezitím zase trochu vyčasilo a já se pořád nemohl zbavit utkvělé myšlenky, že bych se měl okoupat :-) U vody jsme si dali sraz s jednou známou z práce, co má kousek barák, takže jsem do té vody nemusel lézt sám a za obecního blázna nepokládali jenom mě. No a pak už pomalu směr domů, mračna zas nabývala na temnotě, tak byl nejvyšší čas upalovat k domovu.

Před odjezdem jsme ještě mrkli do kempu Lučina, jak to tam vypadá. Byl prázdný - asi byli lidi zalezlí v chatkách, neviděl jsem totiž žádný stan. Nevadí, až přijedem příště, bude snad už lepší počasí. A tak vyjíždíme směr Tvarožná Lhota, Roman jede první, na křižovatce zastavuje, rozhlíží se, přidává plyn, pokládá motorku na levý bok a utíká od ní.

No fakt. Nevěřícně na to hledím, Intruder leží na boku uprostřed křižovatky, dívám se jestli je Roman celý. Naštěstí to vypadá, že ano, tak se snažím zaparkovat někde bokem, abych mu motorku pomohl zvednout. Než se mi to podaří, zastavují kousek dál nějací další motorkáři a ochotně mu pomáhají. Introš je znovu na kolech a zdá se, že neutrpěl vůbec žádnou újmu. Ještě že má ty brašny...

Jedeme dál, čekám, co ještě přijde. Naštěstí už přišly jenom mraky, za Veselím nad Moravou začíná pršet a prší až do Zlína. Schovávat se nemělo smysl, a tak jsme hrdinně dojeli domů za deště, mokří, ale celí a zdraví. A to je nejdůležitější.

Nebyl to špatný výlet, najeli jsme asi 290km, potkali se se známýma, projeli se v koloně pěknou krajinou, okoupali se, vyzkoušeli si jízdu v dešti a večer jsme to pak zašli ještě zhodnotit do hospůdky, kde mi Roman aspoň vysvětlil, proč mu motka padla. Měl ji nakloněnou do zatáčky a místo za jedna dal na rozjezd dvojku, motorka mu zdechla a jak byla nakloněná, nedala se už udržet. No aspoň to má za sebou, podle pořekadla "Každému to jednou spadne" to mě teprve čeká.

Takže vydařená sobota :-) Škoda, že nejde fotit za jízdy v koloně, přál bych vám to vidět. Karlos z Brna sice měl manželku, která fotit mohla, měl i foťák, ale nevýhodou digiťáku je to, že k focení potřebuje kromě fotografa a baterií taky paměťovou kartu. No co se dá dělat, snad se zadaří příště...