locatoweb

Průběžné zpravodajství z cesty na Sicílii

Autor: Robert
25. červen 2015
Zobrazení: 4052

sicilie nalepkaStejně jako loni, i letos jsem se setkal s tím, že někteří z vás by chtěli vědět, jak to vypadá po cestě, kde zrovna jsme a kam jsme se nedostali. Letos o to víc, že média jsou plná Bubáků, uprchlíků, imigrantů a Bůhvíčeho a nikdo neví, kde je pravda a jak to na některých místech opravdu vypadá. Rozhodl jsem se tedy, že se pokusím osobně psát přímo z cesty a když to půjde, vložit i nějakou tu fotku. Takže budu psát přímo do tohoto článku, pokud to bude jenom trochu možné.

25.6.

Měli bychom vyjet zítra, tedy 26.6. ze Zlína. Tuto jednu cestu s námi pojedou 3 další motorky a kamarádi, kteří by s námi chtěli dojet někam k Faaker See a tam se v sobotu ráno oddělit a jet dál do Slovinska.

26.6.

Vyjeli jsme nejak po 8 hodině, jsme 4 motorky, já, Hana, Jirka, Michal a Filip. Kluci s námi jedou jenom dnes, ale je příjemné vidět kolem sebe víc motorek.

10:20

Jsme v Břeclavi. Kafe, pauza a už máme i dálniční známky. Zatím pohoda, jenom na benzince hrála nějaká arabská muzika. Už to začíná. Tak jedem dál, na Graz.

19:10

Kemp Arnitz u Faker See. Moc krásné jezero i kemp, v Rakouském stylu, všude čisto, ochotná obsluha a ještě nám dali množstevní slevu. 11 euro na osobu, spousta místa, klídek. Koupili jsme si pivko, okoupali se a večeříme z vlastních zásob. Idylka. Zatím jsme všichni pohromadě, kluci pojedou ráno do Slovinska a my zase na dálnici k Lago di Garda. Zatím ani jeden Bubák!

Najeto 568km, z toho asi 450 po dálnici.

27.6.

18:30

No fuj. Dálnici nechci vidět hodně dlouho. Málem jsem zkolaboval, v tom horku mezi těma pomatenýma Italcema.

Ráno jsme vyjeli po 9 z kempu od Faker See, projeli jsme s klukama kousek slovinskýma Alpama, vjeli do Itálie a kousek za hranicema jsme se rozdělili. Byl to takový smutný pohled, vidět je odjíždět... My jsme pokračovali po dálnici na Udine, Benátky, Verone k Lago di Garda.

Jestli vás někdy napadne se tam podívat, ať vás to ani nenapadne. Hnus, tuny pomatených lidí, zmatek, horko, samé letoviska. Chtěl jsem tam někde spát, ale to se prostě nedalo. Ještě že Hanka věděla o dalším jezeře, Lago di Idro. Je to asi o 40km dál v hnusném provozu, ale skoro ráj na zemi. Malý klidný kemp Venus uprostřed hor u jezera, krásná voda, klid, pohoda. Za 6 euro na osobu i s motorkou. Ještě, že to někde na fóru našla, jinak už bych byl asi po smrti horkem.

Po cestě zatím nic zajímavého, samá dálnice a nikde žádný Bubák. Myslím, že zajímavé to začne být od zítřka. Dopoledne bychom měli odjet do Janova a kolem 19 se nalodit na trajekt, který vyjíždí ve 21 a jede 21 hodin, takže v Palermu by měl být v pondělí v 7 večer. Tam už snad Bubáci sakra budou :)

Uvidím, jak to zitra půjde, jestli bude odkud napsat. Zkusim to z trajektu.

Cena benzínu v Itálii 1.9 eura a za 200km po dálnici 18 euro mýtné. Dobrý ne?

Dnes najeto 468km, skoro všechno po dálnici. Fuj.

29:6.

9:50

Jsme na trajektu! Chtěl jsem napsat už včera, ale všechno se seběhlo hrozně rychle a už nebyl čas. Navíc na trajektu nefungovala wifi, jde až dnes.

Včera jsme vyjeli z kempu směr Janov a protože jsme nechtěli jet po dálnici, vzali jsme to nějakýma horama, ani nevím kudy. Kolem 17 jsme se najednou ocitli v Janově a chvíli jsme ani nevěděli, kde jsme. Velké město, všude zmatek, chaos a horko. Nakonec jsme se doptali na přístav a nějakým omylem našli i správný vjezd na trajekt.

Přestože jsem měl z trajektu trochu obavy, všechno bylo v pohodě. Je tu spousta lidí, navigují na místo, sami kurtují motorky, není potřeba se o nic starat. Včera se dokonce dalo ještě dostat ke kufrům, dnes už to nejde. Loď je zaplněná tak ze dvou třetin, takže zbylo nějaké místo na spaní, lehli jsme si na sedačky. Spousta lidí polehává po zemi kde se dá, vypadá to skoro jak transport uprchlíků. Ty jsme zatím pořád žádné neviděli, až na jednoho při čekání na trajekt. Prodíral se mezi autama a vypadal tak osamoceně, až mi ho bylo líto.

Počasí je zatím pořád stejné, modrá obloha, slunce, vlny a širé moře. Asi půjdeme dojíst ten salám z Billy, co ho vezeme z domu a pak se budem poflakovat venku po horní palubě. V Palermu bychom měli být v 19 večer, nejdřív asi pojedou ven auta, takže se vylodíme tak po 20 hodině. Budeme pak hledat nějaký kemp, jsou prý cestou tři u pobřeží. Tak už snad konečně uvidíme nové osídlovače Evropy.

Zatím je to pohodička :)

17:00

Palermo! Právě jsme se vylodili. Nemáme vodu, jídlo ani benzín. Jdeme hledat benzínu a kemp. Zatím žádný Bubák.

21:05

Nějak kolem 19 jsme našli kemp, asi 12km za Palermem. Hanka se doma snažila a věděla, že tu je. Takže už sedíme pod olivovníkama, konečně jsme se najedli a koupil jsem si nějaké místní pivo. Pohoda, klid a ani tu není zatím takové vedro, jak bych čekal. Před chvílí s námi mluvil nějaký angličan, je tu sám a říkal, že projel celou Itálii a Bubáka neviděl. Prý je to stejně jenom propaganda v televizi :)

Ale měl jsem jednu chvilku, kdy jsem viděl děsivé vize a to když jsme spali na trajektu v sedačkách (bylo víc místa a tak jsme se rozvalili po dvou). To si tak v polospánku klimbáte, když se najednou odněkud zepředu nahlas ozve: “Allàááh!!!” nějaký muslimec asi snil svůj sen... To mě přivedlo na myšlenku, že vstupy do letadel jsou chráněné až to není příjemné, zatímco na trajekt, kde je mnohem víc lidí, aut a kdovíčeho pustí kohokoli jenom tak. Doufám, že jsem první a posledí, koho to napadlo.

No ale průjezd Palermem, to je teda vážně něco pro silné povahy nebo sebevrahy. Takový chaos jsem ještě nikdy neviděl, zlatý Balkán. Auta a motorky jsou všude, zleva, zprava, uprostřed, nahoře, dole, prostě všude. Neplatí vůbec žádné pravidla, pruhy, přednosti, dokonce často ani semafory. Nechápu, že ještě žijem a že jsem neviděl žádnou nehodu. Dokonce jsem musel odstavit motorku, protože jsem ji málem uvařil. Těch 12km do kempu jsme jeli hodinu a půl.

Všechno zatím funguje, jsme živí a zdraví (až na helmu, upadla mi sluneční clona, ale zatím to řeším sekundovým lepidlem). Dnes se vyspíme pod širákem v kempu a zitra nás čeká mé vysněné Corleone a kafe s mafiánama. A potom Enna a ubytování s bidetem. Na ten se těším!

30.6.

22:10

Uff, dneska zase trochu dlouhá cesta. Ale konečně bydlíme v nějaké vile, co jsme si objednali, popijím na verandě sicilské bílé víno a je krásný vlahý večer. Idylka, zvlášť když o 100 metrů dál mají ubytovnu Bubáci. Jsou tady! To nám při objednávání zapomněli řict.

Ráno jsme vyjeli z kempu směr Partinico a Corleone. Cesta byla v pohodě, zvlášť když se Garminka rozhodla, že bychom měli poznat všechny tváře Sicílie. A tak nás vedla úzkýma uličkama, do kopců a nížin, přes zápraži domů i přes pole a louky. Díky tomu jsme si mohli všimnout zajímavé věci - zatímco u nás zemědělství už skoro neexistuje, tady vesele vzkvétá. A to tak, že každé volné misto, každý úrodný kousek země někdo obdělává. A taky jsou na to patřičně hrdí, v obchodě se můžou přetrhnout a snaží se prodat hlavně místní produkty.

V Corleone jsme chvíli bloudili, chtěl jsem si ho hlavně prohlédnout. Nechápu jak se to stalo, ale najednou jsme stáli u muzea mafie - ne té filmové, z filmu Kmotr, ale opravdové. A za 5 minut byla prohlídka v angličtině! Nic vám neřeknu, dle slov průvodkyně mafie stále existuje a je činná a kdo moc mluví....

Z Corleone jsme se vydali směr Lercara a Friddi a tam se nám podařilo krásně ztratit. Někde jsme zase příliš poslouchali Garminku a ta ná opět ukázala, jak je krásné projiždět hory a nížiny, vidět pole, pasáky, ovce, krávy a všudypřítomné sluníčko, modrou oblohu a vedro.

Dnes najeto 312km, mělo to být max. 200. Ale zase jsme viděli krásnou Sicilskou krajinu. A chci doufat, že ti Bubáci za humny jsou domestikovaní pracující inteligenti. Na uprchlický tábor to sice nevypadá, ale na klidu to nepřidá. Dnes spím s nožem pod polštářem. Konečně mám polštář! A postel!

1.7.

21:10

Asi před hodinou jsme vrátili z výletu do Agrigenta. Přes den není čas psát, pořád jedeme nebo fotíme nebo se koupeme v moři. Jako dneska.

Ráno jsme si trochu přispali, částečně proto, že jsme konečně spali v posteli a částečně proto, že jsem zavřel okenice a zapnul klimatizaci. O půl deváté jsem zjistil, že je asi ráno a sáhnul na dveře od terasy. Jako by za nimi hořelo :)

Po snídani jsme se začali bavit o tom, kam pojedem. Jak jsem ríkal, nemáme žádný pevný plán a tak jsme se dívali do mapy a ukazovali si prstem. Nakonec jsem podlehl místu, kam jezdí přece všichni, abych neměl pocit, že jsem tady na Sicílii o něco přišel. Agrigento a´údolí chrámů.

Není to z Enny daleko, nějakých 90km. Při provozu, jaký tu všude kolem je, by to bylo na půl dne. Ne ale v momentě, kdy začínáte chápat, co se tu vlastně na těch silnicích děje. A tak jsem se trochu vydováděl - je to pohodička ignorovat úplně všechny, znovu říkám úplně všechny dopravní značky. A nikomu to nevadí!! Prostě na 50km jedete 120, předjiždíte přes dvě plné čáry v tunelu a nic se neděje. A navíc nejste sami.

A tak jsme do Agrigenta dojeli asi za hodinu a půl. Našli jsme to Via dei Templi a zdálky viděli ty chrámy. Půjdeme tam? Chce se nám v tom horku organizovaně chodit celý den kolem horkých šutrů? Nechce.... a tak jsme se podívali do mapy, zjistili, že o dva kilometry dál je pobřežní pláž a šli jsme se koupat v moři. Super!

Jo a už jsme viděli Bubáky. Chodí kolem aut, když zastavíte na semaforu. Teda, na pláži byli taky, ale to je asi normální, nabízí sluneční brýle, hodinky, létající draky a tak. Ale ti u semaforů jsou jiní - žebrají. Hrají na vaši solidaritu s bližním. Oni ale nejsou bližní. Jsou to příživníci.

Ale zatím jich bylo jenom pár, zatím bych to nepovažoval za problém.

Zitra chce Hanička na Etnu. Je už půlnoc, tak bychom měli jít spát, abychom to zvládli. Jo a padlo rozhodnutí, že na Sicílii zůstaneme dýl. Zatím nevím jak dlouho :)

Najeto 231km.

2.7.

20:40

Teď jsme dorazili z Etny. Působivý kopeček. Hanka pak asi napíše nějaký článek, protože jí se výlet na Etnu evidentně libil. Mně to moc neuchvátilo, prostě jenom kopec kamení, ze kterého občas stoupala pára.

Cestou zpět jsem se chtěl podívat do toho města, co vedle něj spíme, do Enny a nakoupit něco v míztním obchůdku.Místo klidné procházky jsme se ocitli uprostřed slavnosti patrona města, takže jsem viděl pohromadě snad celé město. A všechny obchody měly pochopitelně zavřeno.

Jsem tak nachozený a naježděný, že se mi ani nechce psát... Zase jsme celý den nejedli, tak si teď dáme mistní zeleninu, já trochu místního sicilského vína a půjdem asi spát.

Jo a neviděli jsme za celý den jediného Bubáka.

Najeto 281km.

3.7.

9:30

Dneska se mi nikam nechce, všechno mě bolí, přece jenom sedím každý den na motorce. Původně jsem se chtěl jet podívat někam na pobřeži kolem Syrakus nebo Mesiny, jak to vypadá s uprchlíkama. Ale nakonec jsme zvolili kratší poznávací výlet do Gely, je tam pobřeži, není to tak moc dalekon a cestou zpět se podíváme na nějaké malé vesničky a jejich obyvatele.

Jo a do Francie nakonec nejedem, objednali jsme trajekt o den později, na neděli. Takže na Sicílii zústaneme o den dýl. A majitel vily, kde bydlíme je na sto procent mafián, furt něco organizuje po telefonu, vlastní velkou vilu a včera na slavnosti se objímal s policajtama. A navíc jako mafián i vypadá. Ale pšššt, nikomu to neřikejte, Naše věc pořád žije.....

21:30

Jak jsem psal ráno, udělali jsme si malý výlet do Gely a chvíli se váleli u moře. Dnes byly krásné vlny, parádička. Večer jsme se chvíli prošli po Enně, abychom nachytali místní kolorit a s vidinou klidného večera jeli do vily, kde bydlíme. Jaké však bylo naše překvapení při příjezdu!

Majitel s manželkou pořádají oslavu 4 let své dcery. Vypadá to přesně jako ve filmu Kmotr. Celá vila a její okolí je plné lidí a aut, raut jak hovado, všude plno jídla a pití, všichni se veselí a objímají. Grill jede naplno, najatá obsluha kmitá sem a tam, hudba vyhrává a i my jsme byli pozvaní na drink. Bomba, ti lidi umí žít a je z toho hlavně vidět veelká soudržnost s rodinnou.

Zítra nám to tady konči, budeme se muset přesunot někam jinam. Pravděpodobně už zase někam k Palermu, možná do toho samého kempu, kde jsme už byli. Cestou ještě mrknem do nějakých vesniček na místní lidi. A v neděli před odjezdem bychom se chtěli ještě projít po Palermu, jestli nám to vedro dovolí.

Všecho zatím funguje, motorka drží a jezdí jak drak, jenom já už skoro nemůžu chodit. Tím tahánim těžkého stroje v tom šíleném provozu jsem si natáhl snad všechny šlachy a svaly, bolí mě kyčle, záda, ruce, mám puchýře od spojky a brzdy, ale je to bezva :)

Tak zítra dám vědet, asi až večer, ráno budem muset všechen ten bordel z pokoje nějak dostat na motorku (vždycky mě fascinuje, kolik se tam toho vejde) a přes den asi moc času psát nebude.

Jo a co se týče Bubáků, tak zase nic. Kromě toho malého internačního tábora, co tu máme za humny, jsme žádného neviděli. Vypadá to tak, že jsou schovaní v nějakých táborech, jako ten vedle a mezi lidi chodí jenom ti největši dobrodruzi, kterých zase tolik není. Naštěstí.

Mimochodem, když všechno půjde dobře, měli bychom nejpozději v pátek přijet na Lipno. Tak kdyby si někdo chtěl udělat výlet na šumavu a v pátek s námi opéct špekáčky, můžem se tam potkat.

4.7.

21:16

A jsme zase u Palerma. Kolem 19 hodiny jsme přijeli do kempu La Playa, kde náš pobyt na ostrově začínal. Je přijemné vidět známá místa :) Cestu z Enny jsme zvoli stejnou jako na začátku, vede totiž několika uzavřenýma trasama a několika zákazy vjezdu. Sice jsme neviděli žádné profláklé památky - a jak jsem říkal vždycky, ani nám o ně nešlo - zato jsme viděli spoustu přírody, vesniček, zemědělců a jejich políček a v neposlední řadě pasáky a jejich stáda. A taky psy, co ty stáda hlídají a to dokonce jednou hodně zblízka. To si tak jedete prázdnou rozbitou silnicí a najednou pasák převádí ovečky z jednoho pole na druhé, pochopitelně po cestě. A když přijedete moc blízko, jste hrozbou, kterou musí zuřiví hlídací psi řešit. Zajímavá chvilka to byla :)

A taky jsem si vybral svou daň za chození po Etně - přemluvil jsem Haničku na ještě jednu návštěvu Corleone :) Hlavně taky pod vlivem toho, že jsem se ráno před odjezdem z ubytování zeptal majitelky, jestli je její manžel členem mafie. Viděl jsem totiž v kanceláři složku s náoisem Corleone. Prý není, hrála chvíli hloupou, jaká mafie, nerozumím. Když jsem jí ukázal na tu složku, polkla a začala mi vysvětlovat, že manžel má stavební firmu, náhodou zrovna v Corleone. To je ale náhodička :)

No a tak jsme tam zajeli znovu, tentokrát jsme i chvíli chodili ve staré zástavbě, byli jsme v kostele, ale hlavně na hřbitově! Ano, ať to zní jak chce, na hřbitově. Na hřbitově v Corleone. Je to velmi působivý hřbitov, rozdělený na bohaté, střední třídu a prostý lid. Tedy aspoň podle dojmu, který to na nás udělalo. A taky na bojovníky proti mafii, oběti boje proti mafii a chce se mi věřit, že i na mafii samotnou.

Zítra nás čeká peklo jménem Palermo. Horko, přelidněné město, chaos, zmatek a samý Sicilián, syn nebo dcera člena mafie, členové mafie, syn nebo dcera odpůrce mafie a samotní odpůrci mafie. Ale jinak je mi dobře :) jinými slovy chceme si prohlédnout Palermo.

No a večer nás čeká zase trajekt, který nás vyveze z ostrova. Měl by zas jet v devět večer, v Janově by měl být v 7 večer. Z trajektu tentokrát psát nebudu, wifi je tam velmi pofiderní. Ale zítra se zkusíme ozvat s aktuálnímy dojmy z Palerma (kam se působení mafie přeneslo z Corleone). Určitě i tam Cosa nostra bude vidět na každém kroku.

Dnes najeto 277km, v horku a po cestách, kam se autem nepodíváte. Super, jenom trochu vyčerpávajicí. Počet Bubáků 4, osamoceně se potácející. Žádný problém.

Celkem ze Zlína máme zatím najeto 2643km.

5.7.

14:30

Palermo. Asi jako když dáte dohromady 2 Prahy. Chaos zmatek a smrad. A potulujici se Bubáci. Fakt nevím, co tady muze někoho bavit. Jdeme se sbalit na trajekt a ozvu se zitra večer z Janova. Teda aspoň doufám.

20:30

Sedíme na trajektu v Palermu, zkusene jsme zabrali místa na spaní za sedackama, pojedli na palubě a teď čekáme na odjezd. Arivederci Sicilia, bylo tu hezky.

Zítra nás čeká kemp někde u Janova a potom snad na chvíli švýcarsko a Lichtenštejnsko. Uvidíme, jak to půjde.

No nic, jdeme se podivat na mizející Palermo a pak si uzivat klimatizovane ložnice na koberci trajektu. Dobrou noc.

6.7.

20:10

Tak sedíme u piva v kempu asi 20km od přístavu v Janově. Zvláštní kemp, celý v kopci, točité a úzké chodníčky, prostě takovy Italský styl.

Trajektování bylo v pohodě, uplatnili jsme zkušenosti z minulého trajektu, zabrali okamžitě místa na zemi a dobře se vyspali v klimatizované místnosti, teda spíš hale. Nakonec nám sice někdo ukradl flašky s vodou, ale to už bylo ke konci a dala se koupit.

Přijeli jsme do Janova zase dřív, než píšou na webu, nějak kolem 16:30. Průjezd Janovem byl opět v italském stylu, ale protože už jsme tu týden, dávám to skoro v pohodě. Stačí jenom nerespektovat žádná pravidla a je to v klidu.

Ještě ke včerejšímu Palermu - to město pro mě mělo trochu mafiánský nádech, hodně vlivem knih a hlavně filmů a seriálů. Dlužno říct, že nic takového jsem tam neviděl. Přestože jsme se snažili projít kus města, bylo to prostě jenom velkoměsto, se vším tím chaosem, humbukem, vietnamskými prodavači, smradem a horkem. Mnohem víc se mi líbili ti pasáci na nekonečných polích Sicílie, ty louky, plantáže a klanící se majitelé malých obchůdků.

Palermo mi prostě k srdci nepřirostlo, narozdíl od Corleone, kde bych chtěl žít a hlavně zemřít a být pohřben na místním hřbitově, nejlépe jako uznávaný a současně nenáviděný člen mafie :)

Zajímavý snad byl jenom jakýsi kostel, kde probíhala bohoslužba a který byl plný jak bílých, tak černých lidí, kteří spolu dohromady dělali něco, co vypadalo jako Svaté přijímání. Všichni byli velice slušně oblečení a vypadalo to, že už tady nějakou dobu žijí. Ale je to jen můj dojem, nerozumněli jsme ani slovu :)

Zitra už bychom měli opustit Itálii a jet na chvíli mrknout do švýcarska. Bude to sice jenom mrknutí, ale nikdy jsem tam nebyl a snad aspoň trochu nachytám atmosféru. A začnu respektovat nějaká silnični pravidla, bude to asi těžké. Měli bychom dojet k Lago Maggiore, které je z poloviny italské a z poloviny švýcarské. Zkusíme se přitom podívat na nějaké lidi, nejlíp v malých vesničkách.

Abych nezapomněl, počet Bubáků v přístavu a při průjezdu centrem Janova: nevím o žádném.

Dobrou noc, děti.

7.7.

18:35

Jsme u nějakého Laga, v tom vedru ani nevím u jakého... jo, Lago Maggiore. Do švýcarska jsme zatím nedojeli, i když je na dohled. Dopoledne jsme se trochu motali po Janově a pak se po špatném odbočení pěkně povozili po dálnici sem a tam. Vedro je nesnesitelné, doufal jsem, že u velkého jezera to bude lepší, ale těžce jsem se mýlil. Vedro je strašné i tady, voda horká jak právě uvařený čaj a na hladině plavou spařené kačeny.

šla kolem sice bouřka, už jsem jásal štěstím, ale spadlo jenom pár kapek a vzduch se vůbec neochladil.hlavně je hrozné dusno a vlhko a asi 40 stupňů, tohle je přesně počasí, kdy už mě nebaví nic, ani kouřit a pít pivo. Prostě ideál na to obléct si silonové neprodyšné motorkářské hadry a jít se procházet po nějakém městě. Sakra, měl jsem raděj zůstat na tom hřbitově v Corleone....

Aspoň jsme našli dobrý kemp, pořád ještě na italské straně. Má certifikaci ADAC, ty mám rád, zaručuji jakýsi standard a i tento je na můj skromný vkus velmi luxusní. Koupil jsem v místním obchodě konzervu špaget bolognese a tak jsme se z těch 860gramů zdravě přežrali. Teď se budem ještě chvíli zpocení válet u jezera a zkusíme vymyslet na zítra nějakou cestu přes švýcarské Alpy.

Zatím to vypadá na směr na Oberallpass - Andermatt a pak se podíváme do Lichtenštejnska. No a potom uvidíme, kde se nám podaří složit hlavu, jestli dojedeme někam k Bludenz v Rakousku nebo až k Bodensee.

Nesnáším tohle vedro a musím kriticky přiznat, že jet na takový výlet do takových krajin na motorce v červenci byla buď mladická nerozvážnost nebo důchodcovská senilita. Už ani nevidím, co píšu, protože mi v 8 večer u jezera teče po obličeji a do očí pot a přes hejna komárů všude kolem tiše skrápí obrazovku tabletu.....

Tak snad zase zítra....

23:24

Už není horko!! Přišla konečně velmi luxusní bouřka, červené nebe, fučák jak hovado, málem nám to všechno odneslo. Motorku jsem musel dát na bočák a modlit se, aby neuletěla. Ještě že nám sousední francouz půlčil kladivo kladivo na zatlučení kolíků, jinak by nám věci lítaly až do švýcatska. Kroupy byly velké jako vejce, to jsem už dlouho neviděl. Ale přežili jsme a hned je lepší vzduch. To se bude dobře spát...

8.7

21:30

Tomu nebudete věřit - je nám taková zima, že sedíme u vody v dlouhých kalhotách a teplých mikinách. Nemám sice nejmenší tušení, kde jsme, ale kolem jsou hory a vypadá to, že jsme zatím ve švýcarsku :).

Dneska jse si udělali poznávací výlet po švýcarských Alpách, bohužel byl delší než jsem čekal. Furkapass byl ve 2400 metrech úžasný, samá zatáčka, mlha a hlavně zima. Potom jsem ale špatně odbočil a pochopitelně rovnou na dálnici a do tunelu, který byl samozřejmě nejdelší, jaký jsme zatím viděli. Měl 16km.

No a pak to bloudění nabralo rychlý spád. Protože nemám dálniční známku a tak nějak jsme se zapomněli zajímat o to, jak to tu se známkami chodí, snažili jsme se vyhnout dálnicím. Nakonec jsme pořád na dálnici zajižděli a zase z ní sjížděli, najel jsem skoro 100km bez známky. Už se těším na tu obsílku pro nepřítomného pachatele.....

Nakonec, i když jsem tomu už skoro nevěřil, jsme našli nějaký kemp u vody, kousek od hranic s Lichtenštejnskem. Jezero se jmenuje Walensee. Krásný kemp, lahváč za 5 éček, ale jinak moc pěkné prostředí, přímo u vody. Je tu pěkná kosa, proti včerejšku teplotní rozdíl asi 15 stupňů. Dneska vytáhnem i spacáky, které jsme měli venku naposledy s klukama před 12 dny u Faaker See. Bomba :)

Zkusíme se podívat do mapy, zítra bych chtěl mrknout na to Lichtencosi a pak už točit do Rakouska směr Lipno. Uvidíme, kam až dojedem.

Jinak zatím všechno bez problémů, az na malé věci jako ztracený šátek, odřené plexi na helmě a tak. S tím se ale na takové cestě počítá, jinak jsme živí a zdraví a já se zase učim používat blinkry a ctít pravidla silničního provozu. Je to děs, ta Itálie měla něco do sebe :)

22:35

No fuj, teď mi Hanka říká, že dnes jsme najeli 402km. Po těch kotárech. Už chápu, proč jsem tak mrtvý, mělo to být tak 200. Jestli mi někdo v příštím půlroce řekne, ať se s ním jdu projet na motorce, tak ho zaškrtím :)

8.7.

20.30

Dorazili jsme na Lipno! Po dlouhé cestě ze švýcarska, nějakých 620 km si v klidu sedíme u ohně a přemýšlíme, jestli tady nezmrznem. Trošku nás hřeje dobrý pocit, že jsme to zvládli a dostali se až sem. Ráno napíšeme víc.

9.7.

11:10

Sakriš, kdo vymysle to Lipno :) je tu zima jak na vyhnálkově a fouká studený vichr. Z toho teplotního rozdílu 20 stupňů už mi teče z nosu a pokouší se o mně nějaké nachlazení. Myslel jsem, že si dáme den pauzu a budem se válet na sluníčku u vody, to jsem se ale hodně spletl.

No a k tomu včerejšku - moc záživných těch 620km nebylo, byl to jenom zrychlený přesun po několika různých dálnicích. Nejzajímavější z celeho dne byla dopolední návštěva Lichtenštejnska. Chtěl jsem to knížectví vidět, ale přišlo mi to, jako bych byl pořád ve švýcarsku. Čekal jsem nějaké hranice nebo něco takového, monarchii je přece potřeba chránit, ale nic takového nikde nebylo. Jenom přejezd z jednoho města do druhého a u cesty malá cedule s názvem hlavního města Vaduz. Trochu jsme si to prošli, pěkné město, ale jak říkám, neviděl jsem rozdíl oproti švýcarsku.

No a pak už jsme jenom letěli po dálnici. Ani jsem nevěřil, že to Lipno dáme, ale podařilo se. Dnes už budem jenom lenošit, zajedem si koupit špekáčky, uděláme večer oheň a zítra nějak po obědě se vydáme k domovu. Doufám, že te kousek už dojedem v pohodě, musím si zvykat na blinkry, omezení rychlosti, pravidla, policejní stát a bodový systém.

Tak popřeju všem pěkný večer a uvidíme se zítra :)

11.7.

13:00

Tak vyjíždíme směrem domů. Aspoň se ještě trochu projedem, už mi to chybí :)

19.00

Jsme doma! Cesta dlouhá, ale už si v klidu dáváme pivo a kofolu. Tak jsme to všechno zvládli.

23:10

Bylo to moc zajímavé, zvláštní a hodně poučné. Určitě nám tato cesta hodně dala. Chci poděkovat všem, kteří nás podporovali, fandili nám a vraceli se sem. Určitě napíšem nějaký článek o tom, jaké to bylo, co jsme viděli a zažili a budeme věřit, že to bude inspirací pro všechny, kteří by se na krásnou Sicílii chtěli podívat.

Díky.

Celkem najeto: 4470km, z toho po Sicílii 1279km.